Anul 2023 ar putea fi anul renasterii masinii Renault in segmentul SUV-urilor compacte, dominat in ultimii 6 ani de Peugeot. Australul va trebui sa-si faca auzita vocea si, pentru aceasta, sa-si puna in valoare calitatile reale in viata de zi cu zi.
Abia a ajuns pe piata, dar Renault Austral se confrunta deja cu o numaratoare inversa. In mai putin de un an, va fi prezentat un Peugeot 3008 nou-nout. Avand in vedere dominatia actualei generatii si succesul productiilor marcii Peugeot din ultimii ani – nu in ultimul rand datorita stilului sau spectaculos la interior si exterior – exista toate motivele sa credem ca 3008 “3” nu va fi ratat. Dar, in timp ce se pregateste in culise, Austral are mana libera si trebuie sa profite de ea pentru a-si marca teritoriul.
3 puncte forte incontestabile ale lui Renault Austral
-
Un SUV placut la condus
Desi genul SUV nu este cel mai usor de dinamizat, Renault a reusit cu Austral. Pe langa o putere confortabila care asigura o acceleratie buna si depasiri sigure, indiferent de numarul de pasageri aflati la bord, noul sistem de propulsie hibrid ofera, de asemenea, o buna putere electrica. Atunci cand conduce in mod normal, Austral atinge 50 sau chiar 70 km/h doar cu ajutorul electronilor sai. Sau, mai exact, datorita motorului electric de 68 CP si a demarorului-alternatorului de 34 CP. Toate acestea dau o impresie de lejeritate la volan, intarita aici de directia pe 4 roti.
2. Un SUV cu un consum redus de combustibil
Nu este chiar la acelasi nivel cu Toyota RAV4, dar Austral E-Tech 200 a declarat o medie de 6,4 l/100 km. Acest lucru este linistitor pentru o masina de familie care trebuie sa fie condusa in fiecare zi.
3. Un SUV modern
Cele doua ecrane de 12 inci sunt foarte usor de utilizat, in special cel din mijloc, care este echipat cu sistemul Google Automotive. Din acest punct de vedere, Austral nu are deocamdata concurenta in randul SUV-urilor de familie. Interfata multimedia este mare, clara, ultra-reactiva si plina de functii. Pentru a completa tabloul, un numar bun de comenzi esentiale raman fizice – inclusiv unele dispozitive de asistenta la condus – iar consola centrala gazduieste smartphone-ul si toate obiectele personale. Interiorul este functional si devine rapid familiar.