Tofu: beneficii pentru sanatate si riscuri posibile

Este o sursa importanta de proteine, in special pentru vegani si vegetarieni

tofu

Tofu se face din cas de soia. Este natural fara gluten si are un continut scazut de calorii. Nu contine colesterol si este o sursa excelenta de fier si calciu. Este o sursa importanta de proteine, in special pentru vegani si vegetarieni.

De asemenea, contine izoflavone precum fitoestrogeni. Izoflavonele pot avea atat proprietati de estrogen-agonist, fie de estrogen-antagonist. Acestea pot ajuta la protejarea impotriva unor tipuri de cancer, boli de inima si osteoporoza. Cu toate acestea, consumul excesiv poate prezenta si unele riscuri.

Tofu se face prin coagularea laptelui de soia pentru a crea cas. Casul este apoi presat si compactat in blocurile albe gelatinoase recunoscute ca tofu.

Beneficii tofu

O dieta care contine o varietate de alimente pe baza de plante pare sa contribuie la sanatatea si bunastarea generala si la un risc mai scazut de afectiuni precum obezitatea, diabetul si bolile de inima. Poate imbunatati pielea si parul, creste energia si poate ajuta la mentinerea unei greutati sanatoase.

Soia este componenta principala a tofu. Este o sursa completa de proteine ​​dietetice, ceea ce inseamna ca furnizeaza toti aminoacizii esentiali necesari in dieta. Soia are, de asemenea, un continut ridicat de grasimi polinesaturate sanatoase, in special acid alfa-linolenic omega-3 .

Izoflavonele din alimentele din soia au fost legate de o serie de beneficii pentru sanatate, dar si de unele riscuri.

Calciul si magneziul din soia pot ajuta la intarirea oaselor, diminuarea simptomelor sindromului premenstrual, reglarea zaharului din sange si prevenirea durerilor de cap.

Riscuri

Alimentele din soia pot fi o alternativa sanatoasa la produsele din carne, dar exista unele controverse cu privire la o serie de efecte asupra sanatatii lor. Unii cercetatori au sugerat ca un aport ridicat de soia ar putea fi legat de rate mai mari de cancer mamar.

Cu toate acestea, studiile geografice arata ca in zonele in care femeile consuma mai mult soia, rata cancerului la san este mai mica, deci nu exista suficiente dovezi din studiile clinice la om pentru a confirma acest risc.

Este mai bine sa se consume tofu si alte alimente din soia care au suferit cantitati minime de procesare, cum ar fi soia sau edamame, tofu, tempeh si lapte de soia. Produsele fabricate din tofu, cum ar fi carnatii tofu, pot contine aditivi precum sodiu si arome care le fac mai putin sanatoase.