Alimente de evitat pentru ca sustin inflamatiile din corp

Iata cateva alimente de evitat care pot sustine inflamatia in corp si pot inhiba procesul de vindecare.

alimente de evitat

Inflamatia este un mecanism de aparare al organismului. Sistemul imunitar recunoaste celulele deteriorate, iritatiile si alti agenti patogeni si incepe procesul de vindecare. Cu toate acestea, atunci cand inflamatia persista in timp, aceasta poate afecta corpul si provoca boli, cum ar fi cele cardiace sau diabet.

Atunci cand sistemul imunitar al organismului raspunde la leziuni cu o inflamatie, vor aparea roseata, cladura si umflaturile. Pe de alta parte, inflamatia cronica este adesea ascunsa si are loc fara prea multe simptome vizibile. Lipsa exercitiilor fizice, excesul de greutate, expunerea la poluare si stresul contribuie la inflamatia cronica, insa si ceea ce mancati poate avea un efect major.

Alimente de evitat pentru ca sustin inflamatiile din corp

Iata cateva alimente de evitat care pot sustine inflamatia in corp si pot inhiba procesul de vindecare. Zaharul, fructoza si siropul de porumb, maresc rezistenta la insulina si lezeaza vasele de sange, dar contin si o multime de calorii, ceea ce duce la cresterea in greutate.

Grasimile care se gasesc in alimentele procesate scad colesterolul ”bun” (HDL) si cresc nivelul de colesterol ”rau” (LDL), fapt care distruge vasele de sange.

Uleiurile vegetale si semnitele sunt extrem de sanatoase pentru organism, insa folosite in cantitati foarte mari, pot intretine inflamatiile din corp.

Carbohidratii rafinati regasiti in painea alba, orez, paste, chipsuri, maresc glicemia, contribuie la cresterea in greutate, inflameaza intestinere, deci sustin inflamatiile.

Carnea procesata din carnati, sunca, salam si alte sortimente de carne, contribuie la inflamarea fiecarei celule din organism, ducand la efecte daunatoare asupra sanatatii, cum ar fi bolile cardiace si, in special, cancer de colon.

Consumul excesiv de alcool poate face ca bacteriile daunatoare sa se deplaseze din tractul digestiv in alte zone ale corpului, ceea ce duce la cresterea inflamatiei. In timp ce o cantitate mica de alcool poate stimula buna functionare a digestiei, prea mult alcool este daunator.

In plus fata de reducerea consumului de alimente inflamatorii, puteti reduce inflamatiile consumand alimente antiinflamatoare, bogate in antioxidanti. Puteti consuma in siguranta fructe rosii, verzi, portocalii si galbene, fructe (in special fructe de padure, cirese, struguri), avocado, masline si ulei din cele doua, cereale integrale si alti carbohidrati de calitate, peste gras ca somonul, tonul, sardinele deoarece sunt bogate in Omega-3, nuci si semnite, fasole si leguminoase si chiar ciocolata neagra.